T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / DÜZKÖY - Çayırbağı Ortaokulu

DR.FARUK AYDIN MEB BİLİŞİMLE ÜRETİM PROJESİ ROBOTİK VE KODLAMA SINIFI ÇALIŞMALARIMIZ!

Bu sayfada okulumuzda yürüttüğümüz robotik ve kodlama çalışmaları paylaşılacaktır.

Kodlama, bir robot ya da bilgisayarın programlarının okuyup, işleyebileceği yazılı talimatlar bütünüdür. Basitçe kodlama bir robot tarafından yapılması istenen görevin belirlenmesi, bu görevi yapabilmesi için kodun tasarlanması ve ardından da sonucun gözlemlenebilmesi için robota gönderilmesi sürecidir. Robotik kodlama, bireylerin görev tamamlanana kadar robotun hareketlerinin gözlemlenip şekillendirilmesi sürecini kapsayan, deneme yanılma yöntemiyle derin düşünme sürecini içine alan araştırma geliştirme evresidir.

Kod yazılırken bireyler, bir robota hangi hareketlerini yerine getirmesi gerektiğini söylemek için hem eleştirel hem de yaratıcı bir şekilde düşünülmesi gerekmektedir. Ayrıca kodlama yapan kişi veya kişiler kodların doğruluğundan emin olmalıdır. Bir kod parçasının düzgün olmaması, kesin ve belirli olmaması demek robotun eyleme geçmeyeceği anlamına gelmektedir. Çünkü; kod kesin, belirli, kusursuz ve mükemmel değilse işlem yapamayacaktır.

Robotik Kodlama

Kodlama artık her yerde sıklıkla kullanılmaktadır. Günlük hayatımızda sıklıkla kullandığımız elektronik ürünler düşünüldüğünde, kodlamanın hayatımızın ayrılmaz bir parçası olduğu fark edilmektedir. Mikrodalga, araç, telefon, TV ve banka kartlarımız gibi birçok elektronik ürünü kullandığımızda kodlama becerilerimizi kullanmaktayız. Robotik kodlama, birlikte çalışılan robotun çeşidine bağlı olarak görsel tasarım, makine mühendisliği, desen, dönüşümler, yön, cebir ve benzeri birçok şeyi yapabilmemizi saplamaktadır. Robotik kodlamada en önemli ve hat kilit nokta denebilecek şey robotun işiniz hakkında size görsel ve gerçek bir geri bildirim verebilmesidir. Eğer işinizi doğru yapabilirseniz, robot istediğiniz şeyleri kolayca yapabilecektir. Ancak işinizi yanlış yaparsanız da robot istediğiniz işi yapamayacaktır.

Kodlama; bireylerin sorunları çözmesini, bağımsız ve iş birliği içinde çalışmasını, inisiyatif, organizasyon ve sorumluluk göstermesini gerektirmektedir. Kodlama aynı zamanda akademik becerileri de öğretmektedir. Robotik kodlama, bireylerin tüm konularda planlama, kitle, araştırma kaynakları, araştırma soruları kullanma, bilgi iletme ve başarıyı değerlendirme becerilerini göstermelerini gerektirmektedir. Kodlama ve robotiği oluşturan bilim kavramlarını ile matematik ve dil kavramlarını birleştirip, eklediğinizde Robotik kodlama, merak uyandıracaktır ve ilgi çekici bir yapıya bürünecektir.

OKULUMUZDA YÜRÜTTÜĞÜMÜZ ÇALIŞMALAR İÇİN AŞAĞIDAKİ BAŞLIKLARA TIKLAYABİLİRSİNİZ.

 

>>KODLAMA SINIFIMIZIN AÇILIŞI

>>KAYMAKAMIMIZDAN KODLAMA SINIFIMIZA ZİYARET

>>BT sınıfı etkinlikleri

>>2.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

>>3.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

>>4.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

>>5.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

>>6.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

>>7.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

>>8.sınıf öğrencilerimizin çalışmaları

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.12.2021 - Güncelleme: 30.04.2022 00:31 - Görüntülenme: 591
  Beğen | 0  kişi beğendi