T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TRABZON / DÜZKÖY - Çayırbağı Ortaokulu

7.SINIF ÖĞRENCİLERİMİZİN GÖRSEL PROGRAMLAMA ETKİNLİKLERİ GERÇEKLEŞTİRİYOR!

Görsel programlama, grafiksel ya da görsel araçlar yardımıyla yapılan programlamaya denir.

7.sınıf öğrencilerimizin scratch programı yardımıyla hazırladıkları algoritmaları program çıktısına dönüştürdükleri etkinlikler gerçekleştirmektedir.

15-10-202115-10-202115-10-2021

26-10-202126-10-2021

Öğrencilerimiz ekranda hareket eden bir balonu elleri ile yönlendirerek puan kazandığı bir etkileşimli Balon Oyununu scratch programında hazırladı. Bu programda ekranda hareket eden balonlara bilgisayarın kamerası sayesinde elle müdehale edilebilmete yere düşmesi engellenmektedir. Joker balonu ile gelen sorulara verilen cevaplar ile puan kazanılmaktadır.

09-12-202109-12-202109-12-2021

Öğrencilerimiz scratch programında bir çeviri programı hazırladı. Bu program ile kullanıcı programa istediği kelimelerin türkçesini ve ingilizcesini kayıt edebilmekte, ardından istediği kelimenin türkçe ya da ingilizcesini öğrenebilmektedir.

30-12-202117-12-202117-12-202111-02-2022

Öğrencilerimiz Güneş Sistemindeki gezegenlerin yerleri ve özellikleri konusunda bilgi veren bir oyun tasarladı. Güneş sistemi hakkında ayrıntılı bilgi edinmeyi sağlayan bu oyun aynı zamanda gezegenler hakkında sorular aracılığı ile bir değerlendirme de gerçekleştirerek kullanıcıya puan üzerinden bilgisini değerlendirme fırsatı vermektedir.

 

11-02-202211-02-202211-02-2022

06-01-202206-01-202211-02-2022

Öğrencilerimiz karneleri aldıktan sonra da programlama çalışmalarını yapmaya devam etmektedir. Evinde bilgisayar ve internet bağlantısı olan öğrencilerimiz EBA etkinlikleri arasında bulunan; Nehir geçme,meteor avcısı ve boya fırlatma adlı oyunları blok tabanlı programlamada hayata geçirmiştir. Bu etkinlikte değişken ve döngüleri sık sık kullanarak daha az kod bloğu ile daha fazla işlem gerçekleştirebilmektedir.

         İkinci Dönemin başlaması ile öğrencilerimiz yarım kalan projelerini tamamlamaya devam etmekte ve yeni projeler üzerine çalışmaktadır. Bil bakalım, çizerek öğreniyorum, etkişelimli şekiller çiziyorum, su dünyası  ve kedi-fare oyunu etkinliklerini gerçekleştirmeye çalışan öğrencilerimiz birinci dönem öğrendikleri temel problem çözme becerilerini geliştirerek daha karmaşık oyunlar üretmeye başlamıştır.

11-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-202218-02-2022

 Scratch projelerinin bir çoğunu tamamlayan öğrencilerimiz birbirinden eğlenceli, kullanıcı ile etkileşime geçen, puan ve süre değişkenleri ile seviye zorlaştırılan oyunların başarı ile gerçekleştiren öğrencilerimiz scratch projelerini tamamladı.

Blok tabanlı programlama aracı ile yaptıkları çalışmaların sonuna gelen öğrencilerimiz uygulama sınavında gördükleri oyunun benzerini yapmaya çalışarak istenilen görsellikte çalışmalar yapmaya çalışmıştır.

19-03-202219-03-202219-03-202219-03-202221-04-2022

 

Yedinci sınıf öğrencilerimiz bilişim teknolojileri dersinde mobil cihazlar için program geliştirmeye sağlayan App Inventor uygulamalarına başlamıştır. Blok programlama aracında hazırladıkları programı bakanlık tarafından kendilerine verilen tabletlerinde uygulamaya başlayan öğrencilerimiz, mobil uygulama geliştirmeye başlamıştır.

22-04-202222-04-202222-04-202222-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202228-05-202228-05-202206-05-202210-06-202210-06-2022

 

 

 

09-10-2021

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.10.2021 - Güncelleme: 10.06.2022 23:55 - Görüntülenme: 200
  Beğen | 0  kişi beğendi